ВМК‎ > ‎

Методична сесія


Методична сесія - 2019

опубліковано 29 бер. 2019 р., 00:31 Олена Гайдаєнко   [ оновлено 29 бер. 2019 р., 00:32 ]

День 1


За традицією, що склалась серед учительської громади міста Білої Церкви, щороку в березні місяці відбувається методична сесія педагогічних працівників міста. Цьогоріч захід проводився в період з 26 по 29  березня.

Питання мотивації професійної діяльності й безперервної освіти, самовдосконалення обговорювали заступники директора з навчально-виховної роботи на психолого-педагогічному тренінгу «Управлінська компетентність – запорука успішного функціонування освітнього закладу».

Учителі української мови та літератури в рамках березневого освітянського марафону провели методичну інтеракцію — філологічний пікнік з теми Пропоную: круглий стіл "Пробне ЗНО – 2019: досвід і визначення домінантних акцентів на останньому етапі підготовки". У ході заходу в невимушеній і затишній атмосфері було обговорено низку актуальних питань: пробне й основне ЗНО, ДПА в 9 класах, національно-патріотичний аспект ігор ТО «Соняшник», міждисциплінарність та інтеграція на уроках української мови і літератури в умовах Нової української школи. Чудовим лірико-гумористичним акордом зустрічі став виступ Дідківського Володимира Івановича, члена Національної спілки письменників України.

Шляхи реалізації концептуальних засад Нової української школи визначали вчителі початкових класів на воркшопі «Нова українська школа: перші підсумки та пропозиції». Під час роботи воркшопу обговорено широкий спектр питань роботи початкової школи в умовах реалізації основних завдань Концепції «Нової української школи», а саме:

·   Основні підходи в освітньому процесі (компетентнісний, особистіснозорієнтований, інтегрований, діяльнісний);

·   сучасне освітнє середовище;

·   оптимальне поєднання навчальної та ігрової діяльності в умовах Нової української школи;

·   використання сучасного підручника як провідного засобу навчання у Новій українській школі;

·   батьки першокласників про Нову українську школу.

Бібліотекарі й філологи

На брифінгу «Роль інклюзивно-ресурсного центру в забезпеченні якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами» асистенти вчителів інклюзивних класів мали змогу познайомитися з практичними вправами щодо роботи з зазначеною вище категорією дітей. Метою заходу було визначення ефективності складових успішної діяльності асистентів вчителів інклюзивних класів, обмін досвідом, визначення перспектив удосконалення інклюзивного середовища. Особлива увага зверталась на проблеми різнопланового характеру: написання індивідуальної програми розвитку, упровадженню ефективних форм і методів навчання, роботі з батьками, методичному забезпеченню, забезпеченню оптимальних умов для роботи. В ході брифінгу кожен окреслив для себе поняття "інклюзивний заклад" та "дитина з особливими освітніми потребами".

Учителі хімії були учасниками методичного практикуму за участі методиста відділу хімії, біології, екології та основ здоров’я КНЗ КОР «КОІПОПК» Бобкової Олени Степанівни. «Організація підготовки учнів до складання ЗНО з хімії в контексті компетентнісної освіти» в ході якого було розглянуто питання особливостей організації й проведення ЗНО у 2019 році, структури тесту з хімії, забезпечення підготовки учнів до складання зовнішнього незалежного оцінювання у процесі вивчення шкільного курсу хімії та методики конструювання тесту як інструменту вимірювання навчальних досягнень учнів.

Практичним досвідом щодо форм роботи, які попереджують агресію, насильство, булінг в закладах загальної середньої освіти міста ділилися класні керівники та фахівці психологічної служби на інтерактивній бесіді з елементами тренінгу «Формування в дітей нетерпимого ставлення до насильницьких моделей поведінки (булінгу)».

Питання виховання національно-патріотичних цінностей в учнів через різні форми спільної роботи, які не просто подають «сухі» факти минулого, а й розкривають вплив цих подій на наше сьогодення, обговорювали вчителі зарубіжної літератури та бібліотекарі закладів загальної середньої освіти, відвідавши мультимедійний театралізований захід «Воїн і поет Іван Мазепа. Ціна влади» у Білоцерківському краєзнавчому музеї.

Для учителів математики і фізики було проведено методичний практикум «Реалізація компетентнісного підходу в навчанні математики і фізики. Сучасні методи підготовки учнів до ЗНО» за участі кандидата фізико-математичних наук, автора підручника «Математика» 8-9 клас, Захарійченка Ю. О. та методиста відділу змісту природничо-математичних дисциплін УЦОЯО Кремінської Л. С. На заході було розглянуто питання особливостей підготовки до ЗНО з фізики та математики, критерії відбору завдань для підготовки до випробування. 

Методична сесія

Учителі  образотворчого мистецтва БСПМШ №16 Дудки А.М. та БЗШ №7 Опаряк В.О провели для колег  майстер-клас «Використання методика арт-терапії в роботі вчителя», де поділилися власним досвідом   щодо використання різних методик арт-терапії не лише на уроці, а й у повсякденному житті.

На засідання круглого столу за участі методиста КНЗ КОР «КОІПОПК» Однорога О. П. та вчителів трудового навчання закладів загальної середньої освіти міста були обговорені питання підготовки учнів до участі у Всеукраїнській олімпіаді.

Агробіотехнологічний факультет – один із найстаріших факультетів Білоцерківського національного аграрного університету. Саме сюди завітали вчителі біології закладів загальної середньої освіти у рамках весняної методичної сесії. Природничу лабораторію з проблеми «Досвід підготовки юних науковців у Білоцерківському національному аграрному університеті» відкрила кандидат сільськогосподарських наук, доцент кафедри садово-паркового господарства агробіотехнологічного факультету Олешко О.Г. У ході зустрічі наукові працівники університету та вчителі біології закладів загальної середньої освіти обговорювали питання щодо виявлення та підтримка інтелектуально та творчо обдарованої молоді, залучення її до науково-дослідницької та експериментальної роботи, формування активної громадянської позиції, виховання наполегливості, вміння формувати та відстоювати власну думку в процесі написання науково-дослідницьких робіт у системі Малої академії наук України.

Фокус-група вчителів географії розглянули питання інтеграції освітнього процесу. У роботі заходу брав участь учитель курсу «Захист Вітчизни» Білоцерківського навчально-виховного об`єднання «Звитяга», переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» Олейніков А.С. Учителям було запропоновано нове бачення проведення цьогоріч етапу «Топографія» на міському етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»). Як відомо, Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра "Джура" ("Сокіл") – це системна форма позакласної роботи з національно-патріотичного виховання учнівської молоді, один із заходів реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затвердженої Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580/2015.

Учасник всеукраїнського проекту «Філологічний олімп», учитель Черкаського фізико-математичного ліцею Малигіна Л.М. поділилася з колегами – учителями зарубіжної літератури міста з прочитанням та інтерпретацією творів сучасної світової літератури на методичному аукціоні «Аналіз та інтерпретація художнього тексту».

Природничники й історики


  

1-1 of 1