Засідання обласної педагогічної студії «Методика реалізації діяльнісного підходу в процесі навчання географії та природознавства» для вчителів географії, природознавства, викладачів курсу «Освіта для сталого розвитку»

опубліковано 13 лют. 2018 р., 23:18 Олена Гайдаєнко
        13 лютого 2018 року на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 Білоцерківської міської ради відбулося друге засідання обласної педагогічної студії (керівник Мартинюк Тетяна Сергіївна, заступник директора з НВР, учитель-методист, кандидат педагогічних наук) з теми «Методика реалізації діяльнісного підходу в процесі навчання географії та природознавства» для вчителів географії, природознавства, викладачів курсу «Освіта для сталого розвитку».

У заході взяли участь: Совенко Валерій Володимирович (координатор роботи педстудії), завідувач відділу методики викладання географії, економіки та краєзнавства КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», Гайдаєнко Олена Анатоліївна, методист науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, педагоги Київської області всього 42 особи.

Теоретична частина засідання була розпочата вправою «Відвертість», під час якої учасники щиро продовжували запропоновані речення з позиції вчителя  та прогнозували відповіді з позиції учня. Вправа «Усе у твоїх руках» стала мотиваційним поштовхом до плідної співпраці. Протягом теоретичної части були озвучені ряд сучасних тенденцій розвитку освіти, що виокремленні в блоки: 

-         Сучасній школі – сучасні вчителі. 10 найважливіших навичок, яким необхідно навчити дітей  сьогодні, щоб вони були затребувані завтра.

-         Зміна ролі учителя географії та природознавства в умовах проведення сучасного навчального заняття.

-         Застосування діяльнісного підходу в процесі реалізації різноманітних форм навчальних занять географії та природознавства в основній школі.

        Практична частина заняття передбачала відпрацювання діяльнісний форм організації освітньої діяльності.  Учасники детально розглянули методику організації  поточної перевірки навчальних досягнень школярів  (географічні диктанти). Ознайомилися з технологією «сторітелінгу» та відпрацювали вправу «Тиха дискусія». Педагоги об’єдналися в групи, ознайомилися з особливостями організації роботи в міні групах для виконання міні проектів та організація їх захисту. Протягом 45 хвилин в уявному класі були «прожиті» сім міні проектів: «Успішний фермер вирішив зайнятися високопродуктивним вирощуванням  бананів на території Вінницької області»; «Які речі взяти з собою у подорож  до…?»; «Ви вирішили зайнятися фермерською діяльністю. Купили землю на території Полісся (Закарпаття чи Криму і т.д.) Оберіть із переліку сільськогосподарських культур ті, що будете вирощувати. Свій вибір прокоментуйте. Складіть бізнес-план»; «Який тип електростанції побудуєте в Чернівцях (Маріуполі, Полтаві і т.д.)»; Використовуючи текст казки «Червона Шапочка», «Молодильні Яблучка», «Івасик-Телесик» (на вибір) учні перекладають текстову інформацію на графічне зображення; Виступ на екологічній конференції «Сучасні демографічні процеси», із точки зору демографа-оптиміста, демографа-песиміста. Наступним етапом практичної частини було відпрацювання діяльнісного підходу як технології опрацювання текстів підручників та створення буктрейлеру. 

        Слухачі педстудії отримали домашнє завдання, що передбачає застосування відпрацьованих форм роботи. В цілому на занятті панувала тепла та дружня атмосфера, педагоги з  радістю обмінювалися досвідом, ставили завдання на майбутнє, із захватом реагували на включення їх до практичної  діяльності. Учасники обласної педагогічної студії висловили щиру подяку за високий рівень організації, навчально-методичний супровід та професіоналізм у проведенні другого заняття педагогічним працівникам Білоцерківської загальноосвітньої школи №18 та координатору обласної педстудії Совенку В.В.

Студія Мартинюк Т.С.ppt



Comments