Новини‎ > ‎

Семінар-практикум для вчителів хімії "Міжпредметні звязки природничих дисциплін як засіб формування наукового світогляду школярів"

опубліковано 17 лют. 2017 р., 03:26 Олена Гайдаєнко   [ оновлено 17 лют. 2017 р., 03:28 ]

хіміки бзш 11.ppt

«Добре того вчити, хто хоче все знати» - під таким девізом 17 лютого 2017 року на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 пройшов міський семінар-практикум для вчителів хімії з проблеми «Міжпредметні зв’язки природничих дисциплін як засіб формування наукового світогляду школярів». Семінар проводили учитель хімії Якуненко Олена Іванівна та вчитель біології Коломієць Людмила Михайлівна. На семінарі були присутні: методист науково-методичного центру Гайдаєнко Олена Анатоліївна, заступник директора школи з навчально-виховної роботи Щербатюк Любов Миколаївна, вчителі хімії з 13 шкіл нашого міста. Інформаційний блок заходу включав виступ Якуненко О.І. з проблеми «Міжпредметні зв’язки природничих дисциплін як засіб формування наукового світогляду школярів» та виставки методичних наробок вчителів-предметників з даного питання, розміщених у фахових виданнях. Олена Іванівна спільно з Людмилою Михайлівною провели фрагмент уроку в 8 класі на тему “Оксиди. Класифікація оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля та живі організми”.  

У підсумку семінару-практикуму були вироблені методичні рекомендації:

1. Використовувати між предметні зв’язки у навчальному процесі як основну умову підвищення ефективності і результативності навчання, раціоналізації роботи вчителя й учнів на уроці, зменшення навантаження на учнів, усунення дублювання навчального матеріалу, оптимізації навчання в цілому.

2. Основними засобами реалізації міжпредметнх зв’язків на уроках хімії визначити питання між предметного змісту, домашнє завдання між предметного характеру, між предметні наочні посібники, хімічний експеримент.

3. Урізноманітнювати форми уроків із між предметним змістом, проводячи комплексні семінари, комплексні екскурсії, між предметні екскурсії, уроки-консультації, уроки-конференції та інше.

4. Активно використовувати практично-діяльнісний компонент шкільної освіти, методи проблемного навчання як важливий засіб реалізації між предметних зв’язків на уроках хімії.

5. Оперативно впроваджувати в практику роботи інноваційні методи, авторські розробки, досягнення вітчизняної та зарубіжної науки, спрямовані на ефективне використання між предметних зв’язків на уроках хімії.

6. Сприяти розвитку вчителя-дослідника, здатного до інноваційної діяльності, формувати в педагогів зацікавленість сучасними науковими ідеями з питань між предметних зв’язків на уроках хімії.

7. Орієнтуватися на завдання сучасної шкільної хімічної освіти, спрямованої на формування у школярів цілісного природничо-наукового світогляду та життєво важливих компетенцій, які сприяють адаптації учнів до активної участі в житті суспільства.

Comments