Новини‎ > ‎

Семінар-практикум для вчителів біології з проблеми "Формування екологічних компетентностей на заняттях біології та в позакласній освітній діяльності"

опубліковано 29 лист. 2019 р., 04:06 Олена Гайдаєнко   [ оновлено 2 груд. 2019 р., 03:07 ]
                                 Стає загальновизнаним те, що одним із найсуттєвіших проявів мудрості сучасної людини є її екологічна компетентність. М.Кисельов (український філософ)

У сучасних умовах розвитку людської цивілізації проблема взаємодії суспільства і природи набуває важливого значення. У ХХІ столітті людство почало усвідомлювати, що посилення впливу на довкілля може стати безконтрольним і загрожуватиме існуванню всієї цивілізації. Важливе значення у подоланні екологічної кризи, на думку науковців, належить освіті й педагогіці, зокрема середній освіті, що покликана формувати екологічну культуру, фундаментальні екологічні знання, екологічне мислення і свідомість, що ґрунтуються на бережливому ставленні до природи, як унікального ресурсу.

Кожен громадянин має володіти певною базою екологічних знань, що дозволить розуміти й оптимально розв’язувати екологічні проблеми на основі наукових знань процесів розвитку біосфери, загальнолюдських досвіду й цінностей. Тому можна стверджувати, що саме шкільній екологічній освіті сьогодні належить провідне місце серед складових принципів створення фундаменту екологічної безпеки України.

Результатом набуття екологічної компетентності підростаючим поколінням є усвідомлення первинності законів природи по відношенню до соціальних законів, розуміння взаємної залежності та впливу суспільства і природи, власної відповідальності за екологічні проблеми не лише свого регіону проживання, а й світу загалом. У сучасних умовах розвитку суспільного життя і загрози екологічної кризи надзвичайно важливим є набуття учнями екологічної компетентності, адже від рівня сформованості у них вказаної компетентності в найближчому майбутньому буде залежати стан довкілля.

29 листопада на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 відбувся семінар-практикум із проблеми "Формування екологічних компетентностей на заняттях біології та в позакласній освітній діяльності". Теоретична частина включала виступ вчителів біології Валентини Володимирівни Васильєвої та Наталії Вікторівни Гуманюк з проблеми "Формування екологічних компетентностей на заняттях біології та в позакласній освітній діяльності". Практична частина заходу - фрагменти навчальних занять: дебати «Кліматична криза — наслідок діяльності людини» у 9-А класі провела  Валентина Володимирівна Васильєва; урок «Губки – примітивні багатоклітинні організми» у 6-Б класі провела  Наталія Вікторівна Гуманюк.

Підсумовуючи, зазначимо, що в теперішніх умовах вирішення екологічних проблем є найбільш пріоритетним для збереження життя на Землі. Саме тому формування екологічної компетентності учнів є одним із найважливіших завдань. Практика показує, що екологізація є складовою частиною оновлення суспільства, яка відображає і формує його свідомість, нове мислення.  «Занапастити природу не можна, можна лише загинути разом із нею» - Жак Ів Кусто.

Презентация Google


Comments