Новини‎ > ‎

Крос-культурна компетенція та культурологічна драматизація на уроках французької мови

опубліковано 17 бер. 2017 р., 01:33 Лілія Бойко

На початку ХХІ століття освіта покликана осмислити свої здобутки, уроки та освоїти нові цінності. Нині відбувається інтенсивний процес глобалізації, а як наслідок змінюються й орієнтири підростаючого покоління.

Однією з актуальних проблем, яка потребує особливої уваги на даному етапі розвитку не лише освіти а й суспільства в цілому, є проблема соціокультурної та крос-культурної компетентності як ціннісного аспекту життєдіяльності особистості. Саме в такому напрямку і працює кафедра романо-германської філології Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Перша Білоцерківська гімназія – школа І ступеня».

16 березня 2017 року, відповідно до плану роботи науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, на базі Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Перша Білоцерківська гімназія – школа І ступеня» відбувся семінар-практикум для вчителів французької мови на тему: «Крос-культурна компетенція та культурологічна драматизація на уроках французької мови». У його роботі взяли участь учителі французької мови загальноосвітніх шкіл міста, де викладається цей предмет.

Із вступним словом до учасників семінару звернулася методист управління освіти і науки Бойко Лілія Борисівна. Заступник директора з навчально-методичної роботи гімназії Потильчак Світлана Йосипівна презентувала роботу кафедри романо-германської філології, закцентувавши увагу на її результативності, зокрема на участі в міжнародних проектах. Розповіла про співпрацю гімназії з навчальними закладами французької Тулузи, у рамках якої в червні 2016 р. делегація учнів гімназії разом із своїм педагогом, Фіголь Іриною Володимирівною, побували в гостях у своїх французьких однолітків.

З доповідями-презентаціями виступили вчителі французької мови Клименко Юрій Михайлович та Глуховська Вікторія Юріївна. Вони поділилися з колегами досвідом формування соціокультурної та крос-культурної компетенцій учнів на уроках французької мови.

Під час практичної частини учасники семінару відвідали урок французької мови в 11-А класі на тему: «Repas en France», який провела Глуховська В. Ю. Учителем було продемонстровано майстерне володіння сучасними інтерактивними методами навчання, а учні класу продемонстрували високий рівень володіння французькою мовою.

Вивчення іноземних мов на сучасному етапі сприяє усвідомленню культурних відмінностей, вихованню толерантного ставлення до представників інших народів, зниженню рівня етноцентризму, формуванню крос-культурної грамотності й компетенції та навичок іншомовної міжкультурної комунікації. Мова має стати запорукою культурного діалогу. Проте для здійснення ефективного міжкультурного спілкування недостатньо лише засвоїти мовну систему і набути мовленнєвих умінь і навичок, а й потрібно впроваджувати нові організаційно-педагогічні умови і методи досягнення якісно нової освіти.

Comments