Новини‎ > ‎

Cемінар-практикум для вчителів образотворчого мистецтва з проблеми «Використання методів евокації для різнобічного розвитку дитини на уроках мистецького циклу»

опубліковано 16 квіт. 2019 р., 11:39 Катя Ярмак   [ оновлено 16 квіт. 2019 р., 23:30 ]

   16 квітня 2019 року на базі БНВО «Звитяга» було проведено семінар-практикум для вчителів образотворчого мистецтва «Використання методів евокації для різнобічного розвитку дитини на уроках мистецького циклу». Сучасний урок образотворчого мистецтва в умовах освітнього простору Нової української школи повинен бути цілеспрямовано направлений на спільну творчу діяльність вчителя та учнів. Мета кожного вчителя НУШ — будувати свої уроки таким чином, щоб вони максимально сприяли розвитку всебічно розвиненої  особистості. 

     Дуже добре для цього підходять інтегровані уроки та уроки з елементами кейс-технологій. На таких уроках важливо приділяти увагу  розвитку таких якостей, як спостережливість, увага, пам'ять, уява, фантазія, здатність самостійно аналізувати, синтезувати, мислити (емпіричне, теоретичне, логічне, аналогічне, інтуїтивне, самостійне, критичне мислення). Саме ці та інші якості формують компетентності, які в свою чергу допомагають сформуватися особистості, здатної до самостійної творчості та творчої реалізації.  

     Саме такий семінар був проведений учителем образотворчого мистецтва Клєпіковою Іриною Олександрівною. На початку заходу вчитель поділилася досвідом роботи з проблеми,над якою вона працює в закладі. Далі учасники семінару були присутні на уроці на тему «Історичний жанр».  Вчитель цікаво пов’язала тему уроку з історією рідного міста, цим викликала в учнів цікавість та мотивувала до вивчення нової теми. Цікавою, змістовною та багатогранною була історична довідка про козака Мамая, у якій говорилося, що у багатовіковій історії  нашої країни цей загадковий образ виявився духовним символом українців, уособленням звитяжницьких ідеалів народу.      

     На уроці учні працювали у групах, добре прослідковувалась пошукова робота. Цікавим було і те, що робота кожної групи закінчувалася зображенням частини картини  у різних техніках: зобразити козака у графічній техніці за допомогою палички, використовуючи послідовність, зобразити дуб  у  техніці  витирання, зобразити коня в авангардній течії - кубізмі, використовуючи послідовність, зобразити кобзу в техніці – витинання.

    Вчитель уміло пов’язала тему уроку із цікавим матеріалом з історії мистецтва, кіно, музикою, літературою, архітектурою та нумізматикою. Набір методичних прийомів можна продовжувати до безкінечності, у кожного викладача знайдуться ті «родзинки», які роблять урок цікавим, неповторним, таким,  як  у майстерному виконанні вчителя Клєпікової  Ірини Олександрівни.

    Інтерактивні технології у поєднанні з традиційними прийомами допомагають сформувати в учнів загальноосвітні й предметні компетенції. А на сьогоднішньому уроці вчитель показала, як використання різних методів і прийомів евокації створюють позитивний грунт для різнобічного розвитку дитини в умовах освітнього простору НУШ. Саме такі уроки надихають, запалюють «вогнем творчого неспокою», стимулюють прагнення самовдосконалюватися та творити.

Семінар-практикум для вчителів образотворчого мистецтва



Comments