Новини



                                                                                       

  

Заключне засідання обласної педагогічної студії вчителя географії Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 Мартинюк Т.С.

опубліковано Олена Гайдаєнко

24 квітня 2018 року на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 Білоцерківської міської ради відбулося заключне засідання обласної педагогічної студії (керівник Мартинюк Тетяна Сергіївна, заступник директора з НВР, учитель-методист, кандидат педагогічних наук) з теми «Методика реалізації діяльнісного підходу в процесі навчання географії та природознавства» для вчителів географії, природознавства, викладачів курсу «Освіта для сталого розвитку».

У заході взяли участь: Совенко Валерій Володимирович (координатор роботи педстудії), завідувач відділу методики викладання географії, економіки та краєзнавства КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти», Гайдаєнко Олена Анатоліївна, методист науково-методичного центру управління освіти і науки Білоцерківської міської ради, педагоги Київської області всього 48 осіб.

Ще до початку заняття педагоги спілкувалися в тісному колі як справжні друзі. На першому етапі засідання була проведена вправа «Спільне й відмінне», а також вправа «Підтримка», під час яких учасники активно обговорювали, висловлювали пропозиції.

У ході заняття учасники обговорили нагальні питання, що турбують сучасну педагогічну спільноту: вимірювання компетентностей учнів під час ДПА та ЗНО, вибір підручників для 10 класу, підготовка вчителів для викладання інтегрованих курсів у 10 класі. Також колегам було презентовано спільний педагогічний продукт: методичний посібник «Застосування діяльнісного підходу в процесі перевірки географічних компетентностей на заняттях географії за новою програмою».  Колеги  з цікавістю ознайомлювалися з матеріалами посібника.

Практична частина заняття пройшла у вигляді методичної кав’ярні, під час якої учасники  успішно захистили індивідуальні проекти із впровадження діяльнісного підходу в процес навчання географії та природознавства у свої  ЗНЗ. По завершенню обговорення учасники отримали сертифікати, що засвідчують їх участь в обласній педагогічній студії.

В цілому на занятті панувала тепла та дружня атмосфера, педагоги з  радістю обмінювалися досвідом, ставили завдання на майбутнє, із захватом реагували на результати їхньої спільної роботи. Учасники обласної педагогічної студії висловили щиру подяку за високий рівень організації, навчально-методичний супровід та професіоналізм у проведенні педагогічної студії керівнику Мартинюк Т.С. та координатору обласної педстудії Совенку В.В.

Методичне консультування для вчителів з проблеми "Формування успішної особистості учнів в шкільній географічній освіті"

опубліковано Олена Гайдаєнко   [ оновлено ]

Серед пріоритетних проблем розвитку особистості важливе місце належить категорії успішності, ставлення людини до власного успіху, оскільки успіх як психологічне явище пов’язаний із соціальною природою людини, з виявом її сутнісного начала. Сутнісна природа успіху, вивчена недостатньо і, незважаючи на глобалізацію цього поняття, воно перетинається з цілою низкою філософських, психологічних і педагогічних категорій, що робить подальші дослідження надзвичайно актуальними, оскільки проблема успішної людини полягає у досягненні нею особистісних і соціально значущих результатів. 

Питання успішної особистості розглядалися під час методичного консультування для учителів географії з проблеми «Формування успішної особистості учнів в шкільній географічній освіті», яке відбулося 25 квітня 2018 року на базі Білоцерківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа  I-III ступенів №13 – дошкільний навчальний заклад». У рамках консультування вчитель географії Ончєва Тетяна Володимирівна ознайомила присутніх із досвідом роботи з питань формування успішної особистості. Учасниками заходу були восьмикласники – учасники шкільної агітбригади «Геолайф». Учителі географії взяли участь у топографічному квесті в рамках підготовки учнів до Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл"("Джура").

Семінар консультування .pptx


Методичний практикум «Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів: сутність і методика здійснення».

опубліковано Катя Ярмак

24 квітня 2018 року в Білоцерківському навчально-виховному об’єднанні « ЗОШ І-ІІІ ступенів № 15 – ДЮСОК» відбувся методичний практикум для заступників директорів з навчально-методичної роботи закладів освіти міста з проблеми «Формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів: сутність і методика здійснення».

         Перед присутніми виступила завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, старший науковий співробітник, кандидат педагогічних наук Онопрієнко Оксана Володимирівна.

          У доповіді присутнім було розкрито питання модернізації методики контролю й оцінювання результатів компетентнісно орієнтованого навчання школярів. Окреслено дидактичні засади визначення форм і методів здійснення контрольно-оцінювальної діяльності учителів і учнів  – цілі навчання, теорія навчальної діяльності, теорія поетапного формування розумових дій і понять. Проведено аналіз потенціалу формувального оцінювання навчальних досягнень учнів шляхом розкриття його функцій (діагностувальної, прогностичної, мотиваційної, розвивальної, навчальної, коригувальної, виховної).

Методичний практикум


Переможці конкурсу "Світова класика - 2018"

опубліковано 24 квіт. 2018 р., 04:43 Людмила Швень   [ оновлено користувачем Олена Гайдаєнко ]

23 квітня 2018 року Білоцерківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №20 гостинно зустрічала 113 учнів закладів загальної середньої освіти та вихованці позашкільних навчальних закладів місту, учасників міського конкурсу «Світова класика -2018».  

Метою проведеного заходу було виявлення та підтримка талановитих дітей, забезпечення їх освітньо-культурних потреб, популяризація читання, прилучення учнів до кращих здобутків зарубіжної літератури та культури, розвитку творчої особистості, формування в учнів гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.

Учасники дійства подарували справжнє свято всім присутнім у залі.

Переможці міського конкурсу Світова класика - 2018.pptx


Засідання школи керівників шкільних методичних об’єднань «Віртуальна учительська як засіб мережевої взаємодії адміністрації та вчителів»

опубліковано 23 квіт. 2018 р., 07:26 Антоніна Букач   [ оновлено 24 квіт. 2018 р., 03:27 користувачем Олена Гайдаєнко ]

        19 квітня 2018 на базі Білоцерківської школи І-ІІІ ступенів №18 відбулося засідання школи керівників шкільних методичних об'єднань з проблеми "Віртуальна учительська як засіб мережевої взаємодії адміністрації та вчителів".

Інноваційність практики, яку презентували педагоги БЗШ №18 (Самаріна В.М., заступник директора з НВР та Букач А.В., учитель інформатики), полягає у створенні в навчальному закладі  інформаційно-цифрового простору, який складається з системи інтегрованих ресурсів для спільної взаємодії. На цій платформі здійснюється оновлення, осучаснення за формами та змістом освітньої діяльності навчального закладу. Значимим є можливість постійно навчатися, удосконалювати,  зокрема практиці використання ІКТ, здійснювати методичну роботу на засадах публічності, відкритості, вільного, зручного доступу до інформаційних ресурсів, що мотивує вчителя до творчої самоосвіти, використовувати елементи електронної демократії: інформування, голосування, створення спільних документів тощо.

У закладі підключено систему G Suit for Education, яка дозволила організувати безпечний віртуальний онлайн-простір для всіх учасників навчально-виховного процесу. Для об’єднання всіх онлайн-ресурсів, які забезпечують активну комунікацію, взаємодію й спільну діяльність педагогів навчального закладу створено сайт-інтегратор як єдину точку доступу до віртуальних об’єднань, забезпечення оперативного інформування учасників НВП й громадськості міста про діяльність освітнього закладу.

Найбільшої ефективності функціонування досягли ресурси: Сайт-”Віртуальна учительська” та Спільнота Google+ “Методична діяльність”.

Спільнота Google+ “Методична діяльність» була створена з метою організації методичної діяльності в лютому 2017 року. Остання її модернізація проведена у вересні 2017 року, зумовлена вона необхідністю зорієнтувати педагогічну громадськість на завдання, особливості нового навчального року. На січень 2018 року спільнота налічує 51 респондента, представляє діяльність трьох найбільших шкільних методичних об’єднань (української мови та літератури, математики, учителів природничого циклу), 8 творчих методичних осередків. Окрема сторінка присвячена виховній роботі. Для поточної інформації різного спрямування працює закладка «Загальна інформація». Створена окрема «Дискусійна платформа». Організація методичної діяльності в спільноті Google+ дає можливість:

  • перевести методичну роботу з паперової на електронні носії, використовувати ІКТ, уникнути (у якійсь мірі) бюрократизм;

  • використовувати зручний формат. Методичні матеріали (розробки уроків, заходів, посібники, плани, рекомендації) не лежать мертвим  вантажем у папці на полиці методичного кабінету, а оприлюднені, доступні, зручні в користуванні в будь-який час;

  • учитель має можливість вибору потрібної йому методичної інформації;

  • оперативно  на «загальній інформації» з’являються Закони, інші нормативні, розпорядчі документи, які потрібні вчителю для роботи;

  • спільнота Google+ «Методична діяльність» стає платформою для обговорення, проведення методичних заходів (наприклад, результатів тижня педагогічної майстерності), поширення кращого педагогічного досвіду, роботи вчителів школи (авторська школа вчителя-методиста Думкіної О.М.);

  • спільнота представляє матеріали проведення на базі школи загальноміських заходів (семінар психологів «Тимбілдинг як складова успішної реалізації концепції НІШ»), нову методичну літературу («Нова Українська Школа» Порадник для вчителя);

  • здійснення моніторингу різних аспектів діяльності навчального закладу (онлайн-опитування);

  • ознайомитися з матеріалами на допомогу класному керівникові в роботі з учнями та батьками.

Головною перевагою використання сайту “Віртуальна учительська” є те, що співавторами є 20 членів педагогічного колективу. Саме ресурс віртуальної учительської дозволяє швидко публікувати онлайн-документи для спільного редагування вчителями закладу, забезпечує оперативний доступ до внутрішкільної інформації, є ефективним засобом для отримання зворотнього зв’язку.

Окремо Антоніна Букач презентувала можливості Додатків Google для організації спільної діяльності, прості технології для створення оновлених Сайтів Google.



Білоцерківська молодь у фіналі ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України

опубліковано 20 квіт. 2018 р., 05:24 Олена Гайдаєнко

1
9 квітня в Києві стартував ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України. Щорічно понад 100 тисяч учнів готують свої наукові дослідження, і тільки 1136 молодих дослідників після першого (районного) і другого (обласного) етапів потрапили цього року до фіналу.

Уперше проведення конкурсу-захисту МАН буде проходити за новою формулою – лише п’ять насичених науково-освітніми і культурно-мистецькими подіями днів, під час яких учасники конкурсних перегонів від усіх дванадцяти відділень візьмуть участь у багатьох інтелектуальних випробуваннях та непересічних подіях.

Урочисте відкриття конкурсу відбудеться 19 квітня під гостинним дахом Центру культури і мистецтв Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського».

21 квітня написання контрольних робіт у кожній секції відбудеться в аудиторіях Інституту міжнародних відносин Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Під час очікування результатів рецензування і написання контрольних робіт учні матимуть змогу відвідати лекції та майстер-класи в актовій залі вишу.

Неділя, 22 квітня, – квінтесенція фіналу конкурсу-захисту: цього дня проходитиме захист науково-дослідницьких робіт. Найбільше досліджень на третьому етапі буде презентовано в секціях «Українська мова» (25), «Англійська мова», «Зарубіжна література» і «Математика» (24). 32 учні МАН будуть захищати свої роботи у двох, а один юний дослідник – одразу в трьох секціях. Рекордсменом року можна вважати Павла Нагорного з Чернігівщини, який зміг дійти до фіналу і буде презентувати свої дослідження одночасно у п’яти секціях.

Доречно зазначити і про дві нові секції, започатковані у 2018 році – це «Польська мова» і «Кримськотатарська гуманітаристика». Якщо молоді мовознавці піднімають свій рівень володіння мовою західного партнера України, то вивчення історії, культури, мови і мистецтва корінного народу нашої країни – кримських татар – доступно для школярів з Криму і материкової частини України будь-якої національності.

Слід додати, що до складу журі конкурсу залучені одні з найкращих фахівців з кожної наукової сфери, сам захист планується транслювати в онлайн-режимі, а ті нові знання, безцінний досвід і практичні навички, які отримують школярі під час пошукових, експериментальних і аналітичних опрацювань своїх досліджень, обов’язково стануть у пригоді під час реалізації перших стартапів. До речі, голови журі в попередні роки нерідко порівнювали науковий рівень досліджень переможців конкурсу-захисту МАН з гідними бакалаврськими і навіть магістерськими роботами студентів вишів. Така висока оцінка науковців говорить сама за себе.

Урочисте нагородження переможців усіх секцій відбудеться 23 квітня у Міжнародному центрі культури і мистецтв (Жовтневому палаці), розташованому на Алеї Героїв Небесної Сотні. А хто з науковців, митців, державників буде присутній на урочистостях, чим, окрім медалей та дипломів, будуть нагороджувати найкращих і яка феєрична музична програма очікує учасників, педагогів і почесних гостей – нехай залишиться приємним сюрпризом!

Відповіді на очікування довжиною в рік і публічні випробування юних знавців стануть відомими уже за кілька весняних днів. Успіхів вам, фіналісти МАН, бо ви їх варті!


Засідання Школи методичного активу з проблеми «Інноваційні педагогічні технології самоосвіти як засіб формування методичної компетентності педагогічних працівників»

опубліковано 12 квіт. 2018 р., 04:05 Олена Гайдаєнко   [ оновлено 13 квіт. 2018 р., 05:34 ]

Вже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом, диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем. Сьогодні треба розуміти, що сучасний учитель має знати більше ніж його учні, та його знання не повинні обмежуватися предметом і методикою його викладання. Він має бути в курсі передових технологій, орієнтуватися в сучасній політиці, економіці, мати знання в різних сферах суспільного життя тощо. Педагог повинен постійно самовдосконалюватися, тому що його робота пов'язана з постійним оновленням.

Щороку до вчителя приходять нові учні, що несуть із собою новий етап розвитку суспільства. Модель сучасного вчителя передбачає готовність до застосування нових освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути у постійному творчому пошуку. Саме тому основною метою саморозвитку й самоосвіти вчителя має стати досягнення бажаного рівня професійної компетентності.

Отже, кожен сучасний учитель має усвідомити, що самоосвіта – це потреба, яка захищає його від інтелектуального зубожіння, це усвідомлений процес пізнавальної діяльності, це вдосконалення будь-яких рис людини або її навичок, це постійний пошук, зростання, розвиток.

11 квітня на базі Білоцерківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 відбулося засідання Школи методичного активу з проблеми «Інноваційні педагогічні технології самоосвіти як засіб формування методичної компетентності педагогічних працівників». Теоретичний блок заходу представила заступник директора з навчально-виховної роботи Лідія Володимирівна Новохацька. Практичний тур провела психолог школи Гордієнко Оксана Петрівна. Власний рівень саморозвитку та готовності до самоосвіти визначили присутні на засіданні педагогічні працівники, дякуючи запропонованим запитанням.

Сьогодні можна вчитися із задоволенням. Вчитися можна різними шляхами, і кожен вибирає собі найбільш прийнятний, але хочеться нагадати слова німецького філософа Дістервега: «Ти лише до тієї пори здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою...».

БЗШ №17 ШМА.ppt


Методичне консультування для вчителів математики

опубліковано 11 квіт. 2018 р., 07:31 Анна Чабаненко   [ оновлено 11 квіт. 2018 р., 07:33 ]

         
11 квітня 2018 року в Білоцерківському колегіумі відбулося методичне консультування з проблеми "Реалізація загальноосвітніх завдань шкільної математичної освіти шляхом формування в учнів предметних компетентностей". Відкрила консультування методист науково-методичного центру Чабаненко А.В. З вітальним словом виступила директор колегіуму Склярова Г.М.

Інформаційний блок методичного консультування складався з трьох питань. Заступник директора з навчально-виховної роботи, учитель математики Сіманова Т.М. виступила з доповіддю про формування предметних компетентностей учнів на уроках математики шляхом впровадження сучасних інтерактивних засобів навчання. Бесараб В.О., учитель математики, ознайомила присутніх із роллю позакласних заходів у формуванні ключових компетентностей учнів. Практичний психолог Кошова І.І. представила теорію поколінь американських учених Нейла Хоува та Уільяма Штрауса, познайомила із психологічними особливостями поколінь Y та Z, дала рекомендації щодо організації навчання сучасних дітей.

У ході практичної частини учителі математики колегіуму показали фрагмент уроку з використанням сервісів Kahoot та Plickers у 9 класі "Арифметична та геометрична прогресії. Формули n-го члена арифметичної та геометричної прогресії. Формули суми n-перших членів арифметичної та геометричної прогресії." (Сіманова Т.М.) та фрагмент позакласного заходу "Подорож по країні формул скороченого множення" (Бесараб В.О.).Наприкінці заходу учасники поділилися враженнями та виробили методичні рекомендації.

Консультування.ppt


Великодній подарунок бібліотекам навчальних закладів

опубліковано 6 квіт. 2018 р., 02:19 Людмила Швень   [ оновлено 6 квіт. 2018 р., 02:23 ]

     Напередодні світлого свята Воскресіння Христового Благодійний фонд Костянтина Єфименка подарував читачам бібліотек закладів загальної середньої освіти міста Білої Церкви понад три тисячі художньої, довідкової та навчальної літератури.
     Серед подарованих книг: навчальний посібник Віри Сулими «Біблія і українська література»,  комплексне дослідження проблеми відображення Біблії у тисячолітній українській літературі . Тут зібрано і систематизовано великий матеріал, який дає змогу збагнути нову філософію української літератури ХІ – ХХ ст., розкрити її християнські підвалини. Читачам пропонується нове прочитання творів Григорія Сковороди, Тараса Шевченка, Миколи Костомарова, Пантелеймона Куліша, Івана Франка, Лесі Українки, а також поетичних творів ХХ ст. Книжка подає необхідні відомості про Біблію, без пізнання якої неможливе правильне розуміння і нашої літератури, і нас самих.; довідник М.Плющ «Українська мова», в якому  подано основні відомості з української мови в обсязі програми загальноосвітньої школи;  «Словник іншомовних слів» М.П.Коломієць, у якому розкрито стисле пояснення часто вживаних слів і термінів іншомовного походження; «Післябукварик» А.О.Кутової – книжка для наймолодших школярів.
    Подаровані книги з нетерпінням чекатимуть своїх друзів-читачів на поличках бібліотек навчальних закладів міста.

Презентация1.ppt




Зоологічний практикум «Сучасні методи теоретичної та практичної іхтіології"

опубліковано 5 квіт. 2018 р., 23:12 Олена Гайдаєнко

Один із найважливіших компонентів модернізації освіти  є її профілізація. Ідеї профільного навчання наразі активно реалізуються КОК ПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді»: втілюється STEM-проект «Профільна наукова школа», проводяться цикли заходів за науковими напрямами МАН спільно із провідними закладами вищої освіти  України. 

Кафедра зоології та іхтіології екологічного факультету Білоцерківського аграрного університету 3 квітня гостинно відкрила двері для учнів–членів Малої академії наук та їх педагогів. До роботи  долучилися старшокласники закладів загальної середньої освіти м. Білої Церкви. Зоологічний практикум «Сучасні методи теоретичної та практичної іхтіології" відкрила Минзар Світлана Анатоліївна, директор Київського обласного позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді». Науковці кафедри зоології ознайомили учнів з особливостями навчання в університеті, реалізацією міжнародних  програм та проектів. Під час заходу учні мали можливість на практиці ознайомитися з внутрішньою  будовою риб, препарувати, навчилися визначати їх вік, розглядати під мікроскопом паразитів,  які живуть у зябрах.

Пізнавальною та корисною була екскурсія в музей анатомії і гістології БНАУ.  З великою зацікавленістю учні знайомилися з унікальними експонатами: кістковими, вологими, муніфікованими препаратами, колекціями вад розвитку тваринного світу. Юні науковці побачили багато цікавого та отримати нові знання.  Вразило все: люди, відданні своїй справі, професіонали, досвід самостійної практичної діяльності, різноманітні експонати. Є чому повчитись і перейняти досвід!

зоологічний практикум.pptx

1-10 of 196