Підвищення кваліфікації



 ЯК РЕАЛІЗОВУВАТИ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ –
НАСТАНОВИ ВІД АВТОРІВ
Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО), що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, було затверджено 12 січня 2021 року. Вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей дошкільнят визначено за такими освітніми напрямами: особистість дитини, дитина в сенсорно-пізнавальному просторі, дитина в природному довкіллі, гра дитини, дитина в соціумі, мовлення дитини, дитина у світі мистецтва.
Продовжуємо ділитись з вами корисними матеріалами, щодо впровадження БКДО. Цього разу – читайте настанови авторів документа, які допоможуть краще розуміти ключові аспекти БКДО, а також втілити його засади на практиці. Матеріал – за посиланням.
 
АЛГОРИТМ ЗАПИСУ ОСВІТЯН НА ВАКЦИНАЦІЮ ВІД COVID-19
Відповідно до Дорожньої карти з впровадження вакцини від гострої респіраторної хвороби COVID-19, працівники сфери освіти є пріоритетною групою захисту. Кожен освітянин та працівник закладу освіти може добровільно та безоплатно вакцинуватись і захистити себе від COVID-19, незалежно від типу чи підпорядкування закладу освіти. Вакцинація працівників закладів відбуватиметься організовано, мобільними бригадами з імунізації.
Алгоритм запису та роботи наступний: 
  1. Керівники закладів освіти формують списки охочих вакцинуватись у своєму закладі.
  2. Керівники закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти надають списки органам управління освітою місцевих рад (ОУО). ОУО надають списки департаментам/управлінням освіти і науки ОДА та Київської міської адміністрації.
  3. Керівники закладів профтеху та фахової передвищої освіти надають списки департаментам/управлінням освіти і науки ОДА та Київської міської адміністрації.
  4. Департаменти/управління освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій надають списки закладів освіти департаментам охорони здоров’я цих адміністрацій.
  5. Керівники закладів вищої освіти направляють списки департаментам охорони здоров’я обласних, Київської міської державних адміністрацій.
  6. Регіональні координатори з вакцинації повідомляють керівників закладів освіти, які подали списки, про дату і час, коли мобільна бригада приїде до закладу для щеплення колективу
  7. Уточнені списки керівники мають надати до першого приїзду мобільної бригади до закладу освіти. Надалі будь-які зміни в списках узгоджуються з регіональними координаторами з вакцинації в індивідуальному порядку.
Пам’ятайте, що вакцинація – найефективніший спосіб захистити себе від COVID-19 чи важкого перебігу хвороби.
 
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ: ECERS-3
В ПОВСЯКДЕННІЙ ПРАКТИЦІ
ECERS – міжнародна методика з оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. За цією методикою оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування умеблювання та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей з вихователями, вихователів з батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності.
Дослідження якості освітнього процесу в українських дитсадках за методикою ECERS-3 відбудеться щойно цьому сприятиме епідеміологічна ситуація. Проте ще до проведення дослідження у педагогів є змога ознайомитись зі змістом методики ECERS, побачити сильні та слабкі сторони їхнього закладу, а також можливості та ризики в освітньому процесі. 
Експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували черговий матеріал про застосування ECERS-3 в щоденній роботі дитсадка. Цього разу йдеться про параметр ECERS-3 «26. Сприяння прийняттю різноманітності». Він описує приклади виховання чутливості та коректності щодо людського різноманіття – раси, статі, культури тощо. Також завдяки цьому параметру дорослі можуть побудувати освітнє середовище таким чином, щоби власні упередження чи стереотипи не стали на заваді розвитку, вихованню дошкільнят, а також формуванню їхнього світогляду. Як це зробити – читайте тут
 
ПОСІБНИК «ІГРИ ВДОМА» ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ ТА БАТЬКІВ
НА ПЛАТФОРМІ LEARNING PASSPORT
Посібник «Ігри вдома» містить поради та практичні вправи, які допоможуть вихователям та батькам проводити ігри з дошкільнятами в умовах, спричинених пандемією COVID-19. Матеріали, якими автори рекомендацій пропонують користуватись для ігор – прості, щоби до них могли мати доступ усі дошкільнята. Наприклад, у посібнику є ігри з паличками, камінцями, стрічками, шаликами. А будь-які матеріали, яких не вистачатиме, можна замінити на папір, книжки з ілюстраціями, кольорові олівці, ножиці тощо. Переглянути матеріал можна на платформі «Learning Passport» за посиланням
Ціль освітньої платформа від ЮНІСЕФ «Learning Passport» – забезпечити якісну безперервну освіту для дітей та молоді, зокрема для тих, які можуть бути тимчасово виключеними з навчального процесу. В Україні вона впроваджується ЮНІСЕФ у співпраці із Microsoft та Українським інститутом розвитку освіти. На платформі педагоги можуть знайти навчальні матеріали, зокрема щодо правил безпеки, протидії булінгу, розвитку дошкільнят тощо. Скористатись платформою можна за цим посиланням, а для реєстрації потрібно ввести свій номер телефону та СМС-код, який буде надіслано за відповідним номером.
 
ОСВІТНЯ ПРАКТИКА ANJI PLAY – ЦІКАВЕ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ
Anji Play – освітня практика родом з району Анжі, що на сході провінції Чжецзян в Китайській Народній Республіці. Станом на зараз її використовує 130 дитячих садків. За сприяння ЮНІСЕФ методика активно поширюється у США та цілим світом. Філософія Anji Play полягає у цінності та можливості дорослих досліджувати дитину: побачити можливості кожної дитини, фіксувати та рефлексувати щодо них для постійного розвитку здібностей дитини.
Зокрема, за цією практикою завдяки відсутності тотального контролю з боку дорослих діти отримують змогу слідувати власним бажанням, йти на певний ризик, формувати здатність вирішувати складні завдання, співчувати та співпереживати. Дізнайтеся докладніше про Anji Play у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ МОН за цим посиланням.
 
ЯК ПОЯСНИТИ ДІТЯМ, ЩО ТАКЕ БУЛІНГ – ВІДЕО ДЛЯ НАЙМЕНШИХ
Булінг (цькування) – це агресивна і неприємна поведінка однієї людини або групи людей по відношенню до іншої, що супроводжується постійним фізичним та/або психологічним впливом. Булінг – це дуже небезпечно, оскільки може призводити до психологічних проблем чи фізичних ушкоджень, а також має довготривалий негативний вплив на здоровий розвиток дітей. Цькування може зустрічатись вже у дитсадку, тож варто із найменшого віку навчати малечу розрізняти таку поведінку, а вихователям – вміти запобігати їй.
У відео від «Пташеня. Дитячий простір» пані Соля та пані Христя зрозумілою мовою розповідають дошкільнятам, що таке дружба і булінг. Також у відео йдеться про те, як малечі розрізнити прояви цькувань щодо себе або інших і що потрібно робити в таких ситуаціях. Дивіться відео разом із дітьми за цим посиланням.
 
РОЗВИТОК ЯКІСНОЇ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – ПРО ЩО ЙШЛОСЯ ПІД ЧАС НАРАДИ МОН З ПРЕДСТАВНИКАМИ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ
Про основні аспекти розвитку якісної дошкільної освіти, з-поміж яких – наступність між дошкіллям та початковою школою, підвищення професіоналізму педагогів та харчування в дитсадках, йшлося під час наради зі спеціалістами з дошкільної освіти обласних органів управління освітою. 
«Розвиток дошкільної освіти є одним з ключових пріоритетів Міністерства освіти і науки. На початку цього року було затверджено нову редакцію Базового компонента дошкільної освіти, а після цього – типову програму підвищення кваліфікації педагогів щодо його впровадження. Підготовлено 100 тренерів, по 4 з кожного регіону, які будуть імплементувати БКДО у своїх областях. Наразі Міністерство працює над підвищенням якості дошкільної освіти шляхом розроблення проєкту Закону “Про дошкільну освіту”, а також професійних стандартів вихователя та директора закладу дошкільної освіти. Окрім цього, пріоритетом залишається створення нових місць для дошкільнят, особливо у містах, де є їхня нестача. Адже кожна дитина має бути забезпечена якісною дошкільною освітою у близькості до місця проживання», – розповіла під час наради заступниця Міністра освіти і науки України Віра Рогова.
Прочитати про нараду докладніше, а також ознайомитись із її матеріалами можна тут.
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Онлайн-курс «Як справлятися зі змінами в житті: соціально-емоційне навчання через гру». Мета курсу – підтримка дорослих і дітей у часи нової реальності, а також демонстрація ідеї гри як рушійної сили розвитку соціальних та емоційних навичок. Під час курсу слухачі будуть досліджувати реальні виклики, з якими стикаються діти, дізнаються більше про навчання через гру та дієві стратегії управління стресом, розглянуть потенційні довготривалі наслідки криз на соціальний, емоційний та когнітивний розвиток дитини. Курс розміщено на платформі Future Learn у вільному доступі українською мовою. Це стало можливим завдяки співпраці між МОН та благодійним фондом The LEGO Foundation.
  • Добірку матеріалів щодо інклюзивного навчання розміщено на YouTube-каналі Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». У вебінарах та презентаціях, що додаються до них, йдеться про роль інклюзивно-ресурсних центрів, універсальний дизайн для навчання, роботу асистента педагога тощо. Вебінари записані в межах інформаційних заходів проєкту «Всеукраїнський інститут інклюзивної освіти», що реалізується ГО «Волонтерський Рух «Спільна допомога».

ЩЕ РАЗ ПРО ВАЖЛИВЕ:
ДЕ ЗНАЙТИ ІНФОРМАЦІЮ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ
Докладна інформація про вакцини, вакцинацію та інші деталі є на:
  • офіційному сайті https://vaccination.covid19.gov.ua. Щоб отримувати новини щотижня, підпишіться на розсилку;
  • за номером Контакт-центру МОЗ  0 800 60 20 19;
  • на сайті та Facebook-сторінці МОЗ щоденно публікують оновлення та інформацію про вакцини, вакцинацію, відповідають на найбільш часті запитання. 
Довіряйте тільки перевіреним джерелам, щоби зберегти своє життя і здоров’я. 






 ОСВІТНІЙ НАПРЯМ «МОВЛЕННЯ ДИТИНИ» – ЯК ВПРОВАДЖУВАТИ БКДО
У новій редакції Базового компонента дошкільної освіти мовленнєву компетентність визначено як здатність дитини продукувати свої звернення, думки та враження в будь-яких формах мовленнєвого висловлювання за допомогою вербальних і невербальних засобів. Розвиток мовлення дитини в новій редакції БКДО подано як один з основних освітніх напрямів.
Акцент зроблено не на розв’язанні окремих завдань, а на цілісному підході до формування мовленнєвої компетентності дошкільнят. Це дозволяє доречно використовувати засоби мови та мовлення в різних життєвих ситуаціях, зокрема презентувати себе, взаємодіяти з іншими, реалізувати свої потреби і наміри.
Допоможе вихователям впроваджувати це на практиці стаття «Мовлення дитини. Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти». У ній йдеться про пріоритетні завдання освітнього напряму «Мовлення дитини», провідні види діяльності, методи, прийоми та засоби формування мовленнєвої компетентності дошкільників, а також про позицію дорослого у спілкуванні з дитиною. Читайте матеріал за посиланням
А для тих, хто хоче дізнатись більше про оновлений Базовий компонент дошкільної освіти, створено окремий розділ на сайті МОН. У ньому зібрані всі актуальні матеріали щодо БКДО. 
 
ОСВІТНЯ БЕЗБАР'ЄРНІСТЬ – СТРАТЕГІЯ ДО 2030 РОКУ
На Урядовому порталі оприлюднено Національну стратегію із створення безбар'єрного простору в Україні на період до 2030 року. Метою стратегії є створення безперешкодного середовища для всіх груп населення, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики.
МОН працює над напрямом освітньої безбар'єрності, для якого визначено три основні цілі: можливість дорослих, молоді та дітей використовувати всі види та форми освіти; задоволення особливих освітніх потреб всіх учасників освітнього процесу; створення інклюзивного освітнього середовища. Докладніше із цілями та завданнями Міністерства освіти і науки України для досягнення безбар'єрності ознайомлюйтесь за цим посиланням
 
ЗАТВЕРДЖЕНО ПРОГРАМИ
ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПРАЦІВНИКІВ ДИТСАДКІВ
Міністерство освіти і науки затвердило Типові програми підвищення кваліфікації для керівників і педпрацівників центрів професійного розвитку педагогів, а також для керівників, вихователів і асистентів вихователів дитячих садочків. Зокрема, у програмах йдеться про надання підтримки в освітньому процесі дітям з особливими освітніми потребами. Розробником цих програм є Український інститут розвитку освіти. 
Закладам післядипломної педагогічної освіти рекомендовано розробляти програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників на основі Типових програм. Докладна інформація і текст відповідного Наказу МОН – за посиланням
 
ЄВРОПЕЙСЬКА РАМКА ЯКОСТІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ – КОРИСНІ
МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Доступ до якісної дошкільної освіти має позитивні довгострокові соціальні та економічні наслідки: нівелює різницю у знаннях дітей на початку школи, має вплив на результати навчання дітей з мовлення та математики у шкільні роки, зменшує ризик передчасного завершення навчання у школі. Разом з тим, визначення якості багатогранне та може включати різні параметри.
У 2011 році тематична робоча група Європейської Комісії виокремила 5 складників якості дошкільної освіти та 10 загальних рекомендації щодо роботи з ними – Європейську рамку якості дошкільної освіти. З-поміж них – доступність, навчальна програма, управління, педагогічні працівники тощо. Експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували матеріал, завдяки якому можна докладніше дізнатись про цей документ та міжнародне визначення якісного дошкілля. Завантажуйте текст за посиланням.
 
ОПИТУВАННЯ ВІД МОН: ТРУДОВІ ФУНКЦІЇ
ВИХОВАТЕЛЯ ТА КЕРІВНИКА ЗДО
 
Робочою групою з розроблення проєктів професійних стандартів за професіями «Вихователь закладу дошкільної освіти», «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти» розроблено проєкти трудових функцій та трудових дій/операцій, що входять до них. Робоча група проводить опитування серед експертів щодо оцінювання частоти застосування та важливості кожної трудової функції з метою можливого доповнення цього переліку.
Форми опитування, які можна заповнити до 16 травня, містяться за посиланнями:
  1. «Вихователь закладу дошкільної освіти»: https://forms.gle/KGHrBGpV3vxzQG7h6 
  2. «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти»: https://forms.gle/Tg8J7tE9e6qkTTaEA 
Будемо вдячні за кожну відповідь!
 
ЩО ТАКЕ РЕФЛЕКСІЯ І ЯК РОЗВИВАТИ ЦЮ НАВИЧКУ
В ДОШКІЛЬНЯТ  – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Під час громадського обговорення нової редакції Базового компонента дошкільної освіти деяких педагогів збентежив пункт про такі вміння дошкільника: «Виявляє елементарні навички рефлексії — обмірковує з іншими свій мистецький досвід, враження, ставлення до мистецької діяльності». Рефлексія допомагає дітям пізнавати себе, свідомо регулювати й оцінювати свою діяльність, а педагогам — вивчити мотиви дитини займатися мистецтвом. Саме за таких умов відбувається зворотний зв’язок, який рухає навчальний процес та формує доцільність подальших дій.
Про те, у чому допоможе рефлексія, як якісно її організувати та яких результатів очікувати – у статті «Формування навичок рефлексії у дітей: ранкова зустріч “Мистецький досвід”». Читайте її тут.
 
РЯТІВНИКИ ЧИСТОТИ: ПРАВИЛА ГІГІЄНИ ДЛЯ НАЙМЕНШИХ
«Рятівники чистоти» – це платформа, яка допоможе зрозуміти дітям користь дотримання правил гігієни через ігрові методики, а також сприятиме здоровому способу життя як малечі, так і дорослих. Переходьте на платформу за посиланням: http://7planets.com.ua/uk/.
Під час виконання захоплюючих завдань, подорожуючи ігровим всесвітом, дитина зможе зрозуміти основні принципи здорового життя – чистого повітря, води, навколишнього середовища, дізнається про користь сонячного світла, фізичних вправ, здорового харчування та відпочинку. Більше того, наприкінці виконаних завдань кожна дитина отримує «Посвідчення Рятівника чистоти». 
Рятівники чистоти – це проєкт «ADRA Україна», який реалізовано завдяки підтримці ЮНІСЕФ – міжнародної організації, яка вже 70 років працює по всьому світу, аби кожна дитина у світі мала рівні права та можливості. 
 
ТРИВАЄ НАВЧАННЯ КАНДИДАТІВ У РЕГІОНАЛЬНІ
ЕКСПЕРТИ ECERS-3
«Простір і вмеблювання: практичні аспекти та особливості оцінювання» – такою була тема другого заняття, що відбулося в межах навчання кандидатів у регіональні експерти щодо оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти з використанням методики ECERS-3. 
Під час заняття учасників ознайомили зі змістом параметрів шкали «Простір і вмеблювання», а також надали їм можливість попрактикуватись у проведенні оцінювання. Для цього їм були запропоновані різні умови, які майбутні експерти мали оцінити за індикаторами, що визначені у методиці ECERS-3. Навчання організовує Український інститут розвитку освіти за підтримки Команди підтримки реформ МОН. Із матеріалами другого заняття всі охочі можуть ознайомитись за посиланням
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Серія відео про страхи у дітей від Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї». Страх притаманний усім людям і є своєрідною сигналізацією, що вказує на небезпеку. Проте ця емоція буває безпідставною і може заважати жити звичайним життям, а у дітей це трапляється ще частіше, ніж у дорослих. Чому виникає страх, які види страхів найчастіше бувають у дітей та як з ними впоратись – дивіться на Youtube-каналі «Коло сім’ї».


Шановні працівники системи дошкільної освіти, науковці, викладачі дошкільних кафедр педагогічних вишів та інститутів післядипломної педагогічної освіти, фахівці центрів професійного розвитку, студенти!

Запрошуємо до участі у роботі Всеукраїнської науково-практичної  Інтернет-конференції «Освітній процес у закладах дошкільної освіти: сутність та інноваційний потенціал», яка відбудеться 9 червня 2021 року. 

ПЕРЕГЛЯНУТИ/ЗАВАНТАЖИТИ



 РОЗПОЧАЛОСЬ НАВЧАННЯ КАНДИДАТІВ 
У РЕГІОНАЛЬНІ ЕКСПЕРТИ ECERS-3
Відповідно до Програми діяльності Уряду, затвердженої у 2019 році, оцінювання якості дошкільної освіти за шкалою ECERS-3 є одним із пріоритетних завдань. Наразі в Україні немає експертів, які можуть проводити таке дослідження, тож виникла потреба в організації та проведенні навчання регіональних експертів. До навчання було відібрано понад 60 експертів, які наприкінці програми складуть підсумковий тест.
Під час навчання кандидати у експерти дізнаються про принципи, структуру, особливості застосування методики ECERS-3, проведення педагогічного спостереження та оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Програма розпочалась 27 квітня 2021 року і триватиме до червня. Саме ті кандидати, які успішно пройдуть навчання та складуть підсумковий тест, і братимуть участь у проведенні дослідження якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3 в Україні. Докладніше про програму – за посиланням.
ECERS – шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Експерти з оцінювання спостерігають за групою та взаємодією дітей від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Вони оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина. Прочитати більше про цю методику та переглянути вебінари ви маєте змогу на сайті МОН
 
ДИТИНА В СОЦІУМІ – ЯК ВПРОВАДЖУВАТИ
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
У Базовому компоненті дошкільної освіти – Державному стандарті дошкільної освіти – новою ключовою для дошкільної освіти компетентністю дитини визначено соціально-громадянську. Основні ознаки її сформованості перелічено в інваріантному складнику освітнього напряму «Дитина в соціумі». Про те, як реалізувати завдання цього освітнього напряму, йдеться у статті «Дитина в соціумі. Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти».
За допомогою статті читачі дізнаються про те, як формувати соціально-громадянську компетентність дитини дошкільного віку в різних видах діяльності. У статті також йдеться і про ті форми, методи і засоби, які допоможуть в цьому педагогам. Читайте текст за посиланням.

ТРИВАЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЩОДО БКДО
Наприкінці березня розпочалась програма підвищення кваліфікації щодо оновленого Базового компонента дошкільної освіти. У вебінарах, організованих Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти за участі авторського колективу розробників Державного стандарту дошкільної освіти, беруть участь науково-педагогічні працівники, фахівці Центрів професійного розвитку, методисти відділів дошкільної освіти обласних/міських інститутів післядипломної освіти, а також педагогічні працівники закладів дошкільної освіти.
Ці вебінари мають на меті підвищити методичний та практичний рівні професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо впровадження БКДО. Навчання відбувається відповідно до типової програми підвищення кваліфікації для забезпечення підготовки та проведення сертифікації регіональних тренерів. Навчання триватиме впродовж квітня-травня цього року. З матеріалами вебінарів можна ознайомитись в окремому розділі на сайті МОН, який постійно оновлюється. 

ЧАТБОТ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ ДІТЕЙ
«ВАКЦИНОВАНА ГАРНЮНЯ»
Незважаючи на COVID-19, дуже важливо робити планові щеплення дітям та дорослим, щоби запобігти дифтерії, кашлюку, кору, поліомієліту, правцю, туберкульозу та іншим хворобам. Усе про планову вакцинацію розповість чатбот «Вакцинована гарнюня» від ЮНІСЕФ. 
За допомогою онлайн-помічника можна швидко дізнатись про основні щеплення для дітей та дорослих за календарем профілактичних щеплень в Україні, а також про види вакцин та їхніх виробників.
Чатбот працює у тестовому режимі. Щоби почати користування, переходьте за відповідними посиланнями:
ПРОГУЛЯНКА, ЩО ЗАХОПИТЬ ДОШКІЛЬНЯТ – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Через пандемію COVID-19 Міністерство охорони здоров’я рекомендує надавати пріоритет активностям, що проводяться на відкритому повітрі, обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та вихователями, а також потребують використання значної кількості додаткового інвентаря. Спричинене карантином збільшення тривалості перебування на свіжому повітрі є дуже корисним для дошкільнят.
Європейська рамка якості дошкільної освіти визначає 5 сфер розвитку дитини: мовлення та комунікація, знання та розуміння навколишнього світу, фізичний розвиток та рух, творчість, емоційний, соціальний та особистісний розвиток. Для кожної з цих сфер експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували варіанти ігор та завдань на свіжому повітрі. Завантажуйте їхній матеріал тут
 
МИСТЕЦЬКА ОСВІТА ДЛЯ ДІТЕЙ – МАТЕРІАЛИ ЩОДО
ВПРОВАДЖЕННЯ БКДО
Для дитини мистецтво насамперед увиразнює найсильніші почуття та емоції, естетичні та гедоністичні переживання та найвищі цінності – почуття щастя, прихильності, любові, патріотизму, доброго ставлення, дружби тощо. Мистецька освіта в дошкільні роки – це процес і результат становлення духовності, індивідуального зростання дитячої особистості, розвитку мистецько-творчих здібностей та набуття особистого досвіду мистецької діяльності. 
Допомогти педагогам у реалізації освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва» зможе стаття «Мистецька освіта дітей. Традиції та інновації в оновленому БКДО». У матеріалі йдеться про етапи формування мистецько-творчої компетентності дитини та надаються конкретні поради, приклади вправ і занять для її розвитку. Читайте статтю за цим посиланням
 
КОРИСНЕ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ: ЯК РОЗПОВІСТИ
ПРО ВЕЛИКДЕНЬ ДОШКІЛЬНЯТАМ
Під час приготувань до святкування Великодня діти можуть спостерігати різні традиції, які їм варто пояснити та розтлумачити. Дошкільнятам можна пояснити, що це за свято, як його святкують та що стоїть за кожним зі звичаїв на доступному їм рівні.
Щоби малечі було цікавіше, важливо не лише дізнаватися про традиції, але і практикувати деякі з них – наприклад, влаштувати у дитсадку тиждень добрих справ, які прийнято робити перед Великоднем. У своєму матеріалі експертки Команди підтримки реформ МОН надають поради, які допоможуть педагогам розповісти дошкільнятам про Великодні традиції, а також діляться прикладами тематичних майстерок, з якими впораються навіть найменші. Прочитати та зберегти матеріал – за посиланням
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Розповісти дітям про Великдень допоможе онлайн-садок від «Пташеня. Дитячий простір». У відео, що розміщені на Youtube-каналі пані Соля та пані Христя просто та зрозуміло розказують дошкільнятам про традиції, пропонують інтерактивні завдання, майстерки, роблять писанки з дітьми та навіть вивчають пісні! Переглядати відео можуть усі охочі.
  • Онлайн-курс для педагогів «Бери й роби» від ГС «Освіторія», EdEra та Lenovo. В основі курсу – практичні інструменти. З їхньою допомогою педагоги зможуть урізноманітнити свої заняття й змінити їхню форму, а часом і зміст. У курсі: 15 експертів ГС «Освіторія», інтерв’ю з освітніми гуру з США, Канади і Європи, з нейропсихологами, поведінковими спеціалістами й найкращими вчителями світу, які спеціалізуються на методиках змішаного навчання, креативного мислення, формувального оцінювання та нейрофізіології.



 
Рух Освіта - підвищення кваліфікації для вчителів


В рамках Всеукраїнської конференції відбудеться підвищення кваліфікації для вчителів та вихователів. 85.59 (КВЕД-2010)

Реєстрація: https://ruh.com.ua/#Registration
Дата: 24 - 25 січня
Сертифікат 6 годин/0,2 ЄКТС, 15 годин/0,5 ЄКТС
Сайт: https://ruh.com.ua

Переглянути/Завантажити



 
Центр здоров’я і розвитку «Коло сім’ї» у співпраці з україно-швейцарським проєктом «Психічне здоров’я для України», який реалізується за підтримки Швейцарії та Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, управління освіти Львівської міської ради запрошує всіх освітян - вчителів молодшої, середньої і старшої школи, вихователів, шкільних та дошкільних психологів, фахівців ІРЦ – на цикл навчальних вебінарів:  Переглянути / Завантажити




 Про участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції для працівників ЗДО

Запрошуємо працівників ЗДО взяти участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції та отримати сертифікат для підвищення кваліфікації!

Для вихователів ЗДО, керівників гуртків та інших учасників освітнього процесу. Останній строк прийому робіт та реєстрації - 
21 січня.
Інформаційний лист з детальною інформацією про умови проведення конференції містяться у прикріпленному файлі.Центр прогресивної освіти
«ГЕНЕЗУМ» відкриває реєстрацію на нові КУРСИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ для педагогічних та науково-педагогічних працівників

Серія нових курсів присвячена емоційному інтелекту та проблемі булінгу:
КУРС: «Емоційне лідерство керівника освітнього закладу» (30 год / 1 ЄКТС)
КУРС: «Булінг в закладах освіти: що треба знати і що робити?» (30 год / 1 ЄКТС)
КУРС: «Технологія розвитку емоційного інтелекту у дітей дошкільного віку» (30 год / 1 ЄКТС)
КУРС: «Емоційний інтелект дитини: що треба знати батькам і вчителям?» (30 год / 1 ЄКТС)



 

20 січня 2021 року відбудеться вебінар «Як у дитсадку створити дієву систему забезпечення якості освіти»
Юрій Вергун
, директор департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України, розкаже про:
✅ методичні рекомендації з питань формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладах дошкільної освіти
✅ формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти
✅ оформлення положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.




 




Comments