Освітній процес


 


Пам'ятка Переглянути/Завантажити та відео фрагмент квест - технології з дітьми





 


 РОЗПОЧАЛОСЬ НАВЧАННЯ КАНДИДАТІВ 
У РЕГІОНАЛЬНІ ЕКСПЕРТИ ECERS-3
Відповідно до Програми діяльності Уряду, затвердженої у 2019 році, оцінювання якості дошкільної освіти за шкалою ECERS-3 є одним із пріоритетних завдань. Наразі в Україні немає експертів, які можуть проводити таке дослідження, тож виникла потреба в організації та проведенні навчання регіональних експертів. До навчання було відібрано понад 60 експертів, які наприкінці програми складуть підсумковий тест.
Під час навчання кандидати у експерти дізнаються про принципи, структуру, особливості застосування методики ECERS-3, проведення педагогічного спостереження та оцінювання якості освітнього процесу в закладах дошкільної освіти. Програма розпочалась 27 квітня 2021 року і триватиме до червня. Саме ті кандидати, які успішно пройдуть навчання та складуть підсумковий тест, і братимуть участь у проведенні дослідження якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3 в Україні. Докладніше про програму – за посиланням.
ECERS – шкала оцінювання якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти. Експерти з оцінювання спостерігають за групою та взаємодією дітей від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Вони оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина. Прочитати більше про цю методику та переглянути вебінари ви маєте змогу на сайті МОН
 
ДИТИНА В СОЦІУМІ – ЯК ВПРОВАДЖУВАТИ
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
У Базовому компоненті дошкільної освіти – Державному стандарті дошкільної освіти – новою ключовою для дошкільної освіти компетентністю дитини визначено соціально-громадянську. Основні ознаки її сформованості перелічено в інваріантному складнику освітнього напряму «Дитина в соціумі». Про те, як реалізувати завдання цього освітнього напряму, йдеться у статті «Дитина в соціумі. Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти».
За допомогою статті читачі дізнаються про те, як формувати соціально-громадянську компетентність дитини дошкільного віку в різних видах діяльності. У статті також йдеться і про ті форми, методи і засоби, які допоможуть в цьому педагогам. Читайте текст за посиланням.

ТРИВАЄ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЩОДО БКДО
Наприкінці березня розпочалась програма підвищення кваліфікації щодо оновленого Базового компонента дошкільної освіти. У вебінарах, організованих Міністерством освіти і науки України та Українським інститутом розвитку освіти за участі авторського колективу розробників Державного стандарту дошкільної освіти, беруть участь науково-педагогічні працівники, фахівці Центрів професійного розвитку, методисти відділів дошкільної освіти обласних/міських інститутів післядипломної освіти, а також педагогічні працівники закладів дошкільної освіти.
Ці вебінари мають на меті підвищити методичний та практичний рівні професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної освіти щодо впровадження БКДО. Навчання відбувається відповідно до типової програми підвищення кваліфікації для забезпечення підготовки та проведення сертифікації регіональних тренерів. Навчання триватиме впродовж квітня-травня цього року. З матеріалами вебінарів можна ознайомитись в окремому розділі на сайті МОН, який постійно оновлюється. 

ЧАТБОТ ПРО ВАКЦИНАЦІЮ ДІТЕЙ
«ВАКЦИНОВАНА ГАРНЮНЯ»
Незважаючи на COVID-19, дуже важливо робити планові щеплення дітям та дорослим, щоби запобігти дифтерії, кашлюку, кору, поліомієліту, правцю, туберкульозу та іншим хворобам. Усе про планову вакцинацію розповість чатбот «Вакцинована гарнюня» від ЮНІСЕФ. 
За допомогою онлайн-помічника можна швидко дізнатись про основні щеплення для дітей та дорослих за календарем профілактичних щеплень в Україні, а також про види вакцин та їхніх виробників.
Чатбот працює у тестовому режимі. Щоби почати користування, переходьте за відповідними посиланнями:
ПРОГУЛЯНКА, ЩО ЗАХОПИТЬ ДОШКІЛЬНЯТ – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Через пандемію COVID-19 Міністерство охорони здоров’я рекомендує надавати пріоритет активностям, що проводяться на відкритому повітрі, обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та вихователями, а також потребують використання значної кількості додаткового інвентаря. Спричинене карантином збільшення тривалості перебування на свіжому повітрі є дуже корисним для дошкільнят.
Європейська рамка якості дошкільної освіти визначає 5 сфер розвитку дитини: мовлення та комунікація, знання та розуміння навколишнього світу, фізичний розвиток та рух, творчість, емоційний, соціальний та особистісний розвиток. Для кожної з цих сфер експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували варіанти ігор та завдань на свіжому повітрі. Завантажуйте їхній матеріал тут
 
МИСТЕЦЬКА ОСВІТА ДЛЯ ДІТЕЙ – МАТЕРІАЛИ ЩОДО
ВПРОВАДЖЕННЯ БКДО
Для дитини мистецтво насамперед увиразнює найсильніші почуття та емоції, естетичні та гедоністичні переживання та найвищі цінності – почуття щастя, прихильності, любові, патріотизму, доброго ставлення, дружби тощо. Мистецька освіта в дошкільні роки – це процес і результат становлення духовності, індивідуального зростання дитячої особистості, розвитку мистецько-творчих здібностей та набуття особистого досвіду мистецької діяльності. 
Допомогти педагогам у реалізації освітнього напряму «Дитина у світі мистецтва» зможе стаття «Мистецька освіта дітей. Традиції та інновації в оновленому БКДО». У матеріалі йдеться про етапи формування мистецько-творчої компетентності дитини та надаються конкретні поради, приклади вправ і занять для її розвитку. Читайте статтю за цим посиланням
 
КОРИСНЕ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ: ЯК РОЗПОВІСТИ
ПРО ВЕЛИКДЕНЬ ДОШКІЛЬНЯТАМ
Під час приготувань до святкування Великодня діти можуть спостерігати різні традиції, які їм варто пояснити та розтлумачити. Дошкільнятам можна пояснити, що це за свято, як його святкують та що стоїть за кожним зі звичаїв на доступному їм рівні.
Щоби малечі було цікавіше, важливо не лише дізнаватися про традиції, але і практикувати деякі з них – наприклад, влаштувати у дитсадку тиждень добрих справ, які прийнято робити перед Великоднем. У своєму матеріалі експертки Команди підтримки реформ МОН надають поради, які допоможуть педагогам розповісти дошкільнятам про Великодні традиції, а також діляться прикладами тематичних майстерок, з якими впораються навіть найменші. Прочитати та зберегти матеріал – за посиланням
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Розповісти дітям про Великдень допоможе онлайн-садок від «Пташеня. Дитячий простір». У відео, що розміщені на Youtube-каналі пані Соля та пані Христя просто та зрозуміло розказують дошкільнятам про традиції, пропонують інтерактивні завдання, майстерки, роблять писанки з дітьми та навіть вивчають пісні! Переглядати відео можуть усі охочі.
  • Онлайн-курс для педагогів «Бери й роби» від ГС «Освіторія», EdEra та Lenovo. В основі курсу – практичні інструменти. З їхньою допомогою педагоги зможуть урізноманітнити свої заняття й змінити їхню форму, а часом і зміст. У курсі: 15 експертів ГС «Освіторія», інтерв’ю з освітніми гуру з США, Канади і Європи, з нейропсихологами, поведінковими спеціалістами й найкращими вчителями світу, які спеціалізуються на методиках змішаного навчання, креативного мислення, формувального оцінювання та нейрофізіології.


 


 


ЗАТВЕРДЖЕНО ТИПОВУ ПРОГРАМУ ПІДВИЩЕННЯ
КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІВ ЩОДО БКДО
Міністерство освіти і науки України затвердило типову програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників щодо впровадження оновленого Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти. 
Програмою передбачено формування в педагогів загальних та фахових компетентностей щодо імплементації оновленого Стандарту з урахуванням особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентнісного, діяльнісного підходів. Підвищення кваліфікації передбачає опрацювання 16 тем, зокрема кожного з освітніх напрямів, передбачених БКДО, а також механізмів забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Ознайомлюйтесь з програмою за посиланням
 
ЯК ВПРОВАДЖУВАТИ БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ
ОСВІТИ – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
Головною метою мистецької освіти є насамперед гармонійний розвиток особистості, формування ціннісного ставлення до культури, а також творчого підходу до життя. Як реалізувати ці завдання на практиці відповідно до вимог оновленого БКДО, йдеться у статті «Дитина у світі мистецтва. Впроваджуємо Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)». Її оприлюднено в журналі «Дошкільне виховання».
За допомогою матеріалу читачі мають нагоду дізнатись про роль мистецької освіти в розвитку особистості та процес формування мистецько-творчої компетентності дошкільнят. У статті також є і практичні поради щодо методів, засобів і прийомів, які є найефективнішими у мистецькій освіті для найменших. Читайте статтю за посиланням
 
20-21 КВІТНЯ: ОНЛАЙН-КОНФЕРЕНЦІЯ «46=47. АРИФМЕТИКА ПЕРСПЕКТИВ
ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ СИНДРОМОМ ДАУНА»
Для підтримки спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів щодо супроводу дітей із синдромом Дауна в освітньому просторі 20-21 квітня 2021 року відбудеться онлайн-конференція «46=47. Арифметика перспектив для дітей із синдромом Дауна». 
Мета конференції – обмін досвідом для створення якісних програм, які допоможуть дітям бути включеними в освітній процес та отримувати саме ті навички, які їм потрібні. Під час заходу йтиметься, зокрема, про методи діагностики розвитку дитини, підготовку дітей до закладів дошкільної освіти, створення програм розвитку та багато іншого. 
Дізнатись докладніше про захід можна тут, а зареєструватись – за цим посиланням.
 
ДОШКІЛЬНЯТАМ ПРО ЧАС ТА ЙОГО ОБЛІК – КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ
Час неможливо побачити, пощупати чи почути, тому ця категорія є складною для усвідомлення дітьми. З найменшого віку дитина вчиться відчувати чи орієнтуватися у часі завдяки ритмічності процесів життєдіяльності. Дитина постійно відчуває серцебиття, дихання, процеси травлення, поступові зміни у вигляді більшої чи меншої втомленості, сильнішого чи слабшого подразнення – це і дає відчуття часу. 
З якого віку навчати малюків орієнтуватись у часі, як вивчити з дошкільнятами міри часу та опанувати календар, з якого віку та за допомогою яких вправ це робити – у матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України. Завантажити його можна тут
 
ПОРАДИ ДЛЯ ВИХОВАТЕЛІВ: ЯК ГОВОРИТИ З ДІТЬМИ ПРО ТРАДИЦІЇ
З наближенням свят у календарі діти ставлять безліч питань, що стосуються приготувань, традицій, відмінностей у святкуваннях. Дошкільнятам важливо розповідати про це на доступному їм рівні. Для цього варто ділитись власними історіями, створювати садочкові традиції та практикувати їх. У контексті вивчення традицій варто не забувати і про сприяння прийняттю різноманітності – розповідати малюкам про особливості різних регіонів України, а також інших країн. 
Що таке традиції? Чому ми святкуємо саме у такий спосіб? Які цінності закладено в символи? У своєму матеріалі експертки Команди підтримки реформ МОН допомагають дорослим відповідати на ці запитання та діляться тим, як говорити з дітьми про традиції. Читайте поради за цим посиланням.
 
ПРАВИЛА БЕЗПЕКИ – ВІДЕО ДЛЯ НАЙМЕНШИХ
Говорити з дітьми про особисту безпеку, межі, дозволені та заборонені дії, а також про взаємодію з дорослими варто з найменшого віку. Дошкільнята мають знати, які існують правила безпеки вдома, в дитсадку, а також на вулиці чи в інших публічних місцях. Малечі необхідно пояснити, що таке безпечні та небезпечні дотики і до кого вони можуть звернутись в разі загрози.
Допомогти у такій розмові можуть короткі ролики для молодших школярів та старших дошкільнят від МБО «Служба порятунку дітей». Переглядайте їх за цим посиланням та обговорюйте разом із дошкільнятами. 
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Онлайн-подія «Вигорання і його наслідки для освітян» від Центра INSIGHT та Mental Health for Business відбудеться 21 квітня о 16:00. Вигорання – це професійне явище, викликане хронічним стресом від роботи або іншої діяльності та характеризується трьома вимірами: відчуття виснаженості, підвищена ментальна віддаленість від своєї роботи та знижена професійна ефективність.  Освітяни є групою ризику професійного та емоційного вигорання. Під час події буде йтись про те, як захистити себе та не допустити вигорання та які кроки варто зробити для власного добробуту. Докладніше про подію дізнавайтесь за посиланням, а реєструйтесь – тут
  • Онлайн-курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти». Освітяни можуть дізнатись про те, які існують прояви булінгу, його причини та наслідки та про правильне реагування на цькування. Також серед тем курсу є запровадження системної протидії булінгу в закладі освіти та практичні інструменти створення безпечного середовища в ньому. Цей курс підготовлений в межах створення національної системи протидії та попередження булінгу в закладах освіти Міністерством освіти і науки України за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» та українського громадського проєкту масових відкритих онлайн-курсів Prometheus. Реєструйтесь та навчайтесь за цим посиланням
  • Вебінар «Рухова активність на заняттях з раннього розвитку» від Академії Талановитих Керівників та Асоціації дитячих освітніх проєктів відбудеться 19 квітня о 19:00. Питання, які розглянуть під час заходу: як впливає активність на мозок дитини, чому важливо включати ігрову активність в заняття та яка її мета, як організувати активність малюків у межах занять з раннього віку. Деталі та реєстрація – тут.
  • Проєкт «50 Добрих Справ» від київського осередку НСОУ «Пласт» та БФ «Zagoriy Foundation» – це скретч-мапи для дітей, що покликані навчити дітей благодійності через ігровий процес. Одна добра справа – одне завдання. Усі вони приховані захисним скретч-шаром, який дитині потрібно стерти, щоб виконати всі завдання мапи. Отримати її безкоштовно можуть батьки дитини або особи, які їх замінюють, заповнивши анкету на сайті проєкту.

ДОШКІЛЛЯ У ПРІОРИТЕТАХ УРЯДУ НА 2021 РІК
Кабінет Міністрів визначив якісну та доступну дошкільну освіту одним із ключових пріоритетів на 2021 рік. У плані пріоритетних дій Уряду йдеться про 5 кроків щодо дошкілля, дізнатись більше про кожен із яких можна на сайті МОН
П’ять пріоритетних дій щодо дошкілля відповідно до плану:
  1. розроблення та подання Уряду проєкту нової редакції Закону України «Про дошкільну освіту»;
  2. впровадження нового Базового компонента дошкільної освіти;
  3. запровадження внутрішнього оцінювання освітніх і управлінських процесів у закладах дошкільної освіти на основі критеріїв якості дошкільної освіти (ECERS-3);
  4. розроблення та впровадження професійних стандартів за професіями «Вихователь» та «Директор закладу дошкільної освіти»;
  5. створення додаткових місць у закладах дошкільної освіти.


 

Упровадження STREAM-освіти


 


 


 
Вітаємо, колеги!
Це Міністерство освіти і науки України з добіркою цікавих можливостей для працівників сфери дошкільної освіти та найважливіших новин, які стосуються дошкілля. Сьогодні читайте про методичні рекомендації до БКДО, безпеку дітей в інтернеті, методику ECERS-3, а також про інші новини та можливості.
Тож починаємо!
 
БЕЗПЕКА ДІТЕЙ У ЦИФРОВОМУ ПРОСТОРІ
Інтернет сьогодні є не лише важливим джерелом інформації, але й способом комунікації, який нівелює перепони для спілкування. Через глобальний вплив COVID-19 діти проводять дедалі більше часу в інтернеті. Не кожна дитина і доросла людина в Україні володіє достатнім рівнем знань щодо ризиків у цифровому середовищі та навичками безпечної поведінки в інтернеті. 
Для підвищення обізнаності вчителів, керівників закладів освіти, батьків та дітей МОН розробило рекомендації для проведення профілактичних заходів щодо користування інтернетом. У них міститься, зокрема, інформація про можливі загрози, які поширюються через соціальні мережі та методи запобігання ним. Рекомендації завантажуйте за цим посиланням
 
БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Базовий компонент дошкільної освіти (БКДО), що є Державним стандартом дошкільної освіти в Україні, було затверджено 12 січня 2021 року. Нова редакція документа дозволить продовжити реформу дошкільної освіти з урахуванням наступності між закладом дошкільної освіти та загальної середньої освіти.
Міністерство освіти і науки України розробило методичні рекомендації до оновленого БКДО. Вони створені, щоби надати допомогу педагогічним працівникам закладів дошкільної освіти для впровадження в освітній процес Стандарту. У них, зокрема, є конкретні практики, вправи та приклади різноманітних видів діяльності, що допоможуть сформувати необхідні компетентності у дошкільнят. Методичні рекомендації можна завантажити тут
 
СОЦІАЛЬНА ТА ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ ДЛЯ ДОШКІЛЬНЯТ
Міжнародна програма «Афлатот» для дітей віком від 3 до 6 років пояснює малюкам основи бюджетування власних коштів, вчить бути ощадливими та допомагає дошкільнятам усвідомити їхній потенціал. Виховання соціально відповідальних та освічених у фінансовій сфері дітей у майбутньому робить їх спроможними змінити власне життя та світ довкола на краще. Це також збільшує шанс кожної дитини на успішне й щасливе майбутнє.
17 березня символ програми – вогняна кулька Афлатун – відзначила день народження. Привітання від Афлатуна для дошкільнят можна переглянути тут, а корисні матеріали із фінансової грамотності для наймолодших – за цим посиланням.
 
КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: ECERS-3 У ЩОДЕННІЙ РОБОТІ ДИТСАДКА
ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали. Ця методика зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. ECERS-3 є не тільки інструментом з оцінювання якості освітнього процесу в дитсадках, але й може стати підручним помічником в організації повсякденного життя садочка. 
Експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготували черговий матеріал щодо використання методики на практиці. У ньому йдеться про взаємодію між однолітками, заохочення дітей до творчості, музики, руху та вивчення природи й науки з дошкільнятами. Завантажити матеріал можна за посиланням.

КОНКУРС ЛИСТІВОК «ДЕНЬ ВОДИ» ВІД ЮНІСЕФ
22 березня відзначається Всесвітній день води. Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ Україна) запрошує батьків та дітей віком від 4 до 12 років зобразити, як вони бачать значення та роль води у своєму житті. 
Напередодні Дня води ЮНІСЕФ пропонує батькам поговорити з дітьми про роль та значення води у їхньому житті й зробити творчу роботу на цю тему. Це може бути малюнок, плакат, аплікація, колаж (чи може навіть скульптура або ж інсталяція). Не так важлива форма роботи, як спілкування та спільна творчість з дитиною! Докладніше про конкурс – тут
Відібрані роботи буде опубліковано у соціальних мережах ЮНІСЕФ в Україні 22 березня та на глобальних каналах Дитячого фонду ООН. Щоби взяти участь у конкурсі, надішліть фотографію дитини з творчою роботою або зображення самої роботи через коротку формуhttps://forms.gle/zWRq5BTYs4m9rqnt9
 
ПОРАДИ ПЕДАГОГАМ: 5 КНИГ ПРО ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ 
Емоційний інтелект – здатність усвідомлювати свої емоції, контролювати і справлятися зі своїми почуттями. Багатьох дітей замало навчають приділяти увагу власним переживанням, а дорослі подекуди всерйоз не зважають на почуття малюків. Це призводить до низки негативних емоційних станів, які може проживати дитина.
Перебуваючи у стані емоційного перевантаження, у поєднанні з невмінням висловлювати емоції та керувати ними, дитина може бути роздратованою, скутою, негативно реагувати на оточуючих, замикатися у собі. Щоби краще розуміти та допомогти дітям опанувати бурю емоцій, експертки Команди підтримки реформ МОН пропонують 5 книг про емоційний інтелект. Переглядайте список і короткий зміст книг за посиланням.
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Серія коротких відео про гіперактивний розлад з дефіцитом уваги (ГРДУ) від Центру здоров’я та розвитку «Коло сім’ї». ГРДУ є одним з найбільш поширених розладів психологічного розвитку – він зустрічається у близько 5% дітей та 3% дорослих. Це означає, що чи не в кожній групі або класі є дитина з ГРДУ. Ключовими симптомами цього розладу є порушення самоконтролю та саморегуляції, які є обумовлені біологічними особливостями мозку, і спричиняють проблеми у сфері регуляції поведінки, уваги, емоцій та імпульсів. У відеороликах йдеться про міфи й правду щодо ГРДУ, допомогу дорослих дітям із цим розладом та його діагностику. Переглядати їх можна за посиланням
  • Вебінари про дошкілля від спільноти активних освітян «Всеосвіта» – це серія відеороликів про роботу із малечею, які доступні до перегляду усім охочим. У вебінарах експерти розповідають, зокрема, про фізичний, творчий та мовленнєвий розвиток дошкільнят, готовність до школи, соціальні навички та психічне здоров’я малюків тощо. Дивіться більше ніж 50 вебінарів тут

ОПИТУВАННЯ ЮНІСЕФ:
ЯК ОСВІТЯНИ СТАВЛЯТЬСЯ ДО ВАКЦИНАЦІЇ ВІД COVID-19?
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) проводить опитування, щоб дізнатися думку освітян про вакцинацію від COVID-19 та краще зрозуміти, якої інформації їм не вистачає.
Анкета складається з трьох розділів: ставлення до вакцинації, інформація про вакцинацію, інформація про вас. 
Для заповнення анкети вам знадобиться близько 10 хвилин. Дані збираються анонімно і не передаватимуться третім особам. 
Опитування – за посиланням: forms.gle/z9t7W15E8prr8iNh8
Будемо вдячні, якщо матимете змогу заповнити анкету і передати її для заповнення своїм колегам-освітянам!

РІК РОБОТИ УРЯДУ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ
Рік тому, в березні 2020 року, було сформовано новий склад Кабінету Міністрів під керівництвом Дениса Шмигаля. Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет розповів про основні досягнення МОН за цей період. Зокрема, важливим досягненням МОН 2020 року у сфері дошкільної освіти є розробка і затвердження нової редакції Базового компонента дошкільної освіти. Також минулоріч було створено 13 268 місць у закладах освіти для дошкільнят. Ознайомитись з усіма здобутками можна на сайті МОН за цим посиланням


 


 

 Вітаємо, колеги!
Це Міністерство освіти і науки України з добіркою цікавих можливостей для працівників сфери дошкільної освіти та найважливіших новин, які стосуються дошкілля. Сьогодні читайте про плани МОН щодо дошкільної освіти на 2021 рік, вебінари «Якісна дошкільна освіта в Україні», методику ECERS-3, а також про інші новини та можливості.
Тож починаємо!
                    ЯКІСНА ТА ДОСТУПНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА: ПЛАН МОН НА 2021 РІК
Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет розповів про виконані завдання в галузі дошкільної освіти в 2020 році відповідно до пріоритетів діяльності МОН, а також про цілі на2021 рік.
Серед планів – створення місць для дошкільнят, нова редакція Закону України «Про дошкільну освіту» та схвалення Концепції розвитку дошкільної освіти. Міністерство також планує розробити професійні стандарти вихователя й керівника закладу дошкільної освіти, провести оцінювання якості освітнього процесу в дитсадках методикою ECERS-3 та продовжувати створення умов для безбар’єрного середовища в закладах дошкільної освіти. 
Докладно про здобутки 2020 року та плани МОН на 2021 рік читайте за посиланням.
                                                                                ТРИВАЄ СЕРІЯ ВЕБІНАРІВ «ЯКІСНА ДОШКІЛЬНА ОСВІТА В УКРАЇНІ»
У грудні 2020 року розпочалась серія вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні», які тривають і протягом січня-лютого 2021 року. Дізнаватись про вебінари, а також переглядати їх можна на Facebook-сторінці МОН за посиланням.
Вебінари дають змогу дізнатись більше про методику ECERS-3 та її застосування в повсякденній роботі закладів дошкільної освіти. ECERS-3 – це не лише дослідження, яке має на меті оцінити якість освітнього процесу в дитсадках, але і цілісна методика, яка може слугувати орієнтиром для покращення умов для розвитку дітей.
26 січня відбувся третій вебінар із цієї серії. Під час нього йшлося про простір, вмеблювання та повсякденні практики особистого догляду для дошкільнят. Наприклад, спікерки розповіли про споживання їжі та туалетно-гігієнічні процедури в дитсадках, а також надали практичні поради щодо покращення цих процедур. Із відеозаписом третього вебінару можна ознайомитись за посиланням, а докладніше дізнатись про його зміст –тут. 
Четвертий вебінар відбувся 2 лютого і під час нього спікерки розповідали про мовлення, грамотність і види навчально-пізнавальної діяльності дошкільнят. Вони поділились практичними порадами щодо заохочення дітей до мовлення, використання математики в повсякденному житті та організації вільної гри. Переглянути вебінар можна за посиланням, а прочитати про нього більше – тут. 
Подивитись перший і другий вебінари, про які ми писали минулого разу, можна тут і тутвідповідно.
 
     НУМО – ПЛАТФОРМА РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНЯТ
Понад 160 порад щодо розвитку дошкільнят, безліч ігор і вправ, якими можна зайняти дітей як вдома, так і в дитсадках – усе це можна знайти на платформі numo.mon.gov.ua, а також у чат-боті НУМО у Viber та Telegram
Ці ресурси запустили Міністерство освіти і науки України та Дитячий Фонд ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. Мета сервісів – надати вихователям і батькам інструменти для розвитку в дітей віком 3-6 років необхідних навичок, як-от відповідальність, креативність та безпечна поведінка.
На сайті numo.mon.gov.ua доступна інформація про 16 навичок, важливих для гармонійного розвитку дошкільнят. Серед навичок – сенсорний розвиток, саморегуляція, емоційна компетентність, мовлення тощо. Всього на сайті можна знайти понад 160 порад для гармонійного спілкування з дитиною та її підготовки до школи, а також матеріали для розвитку навичок дотримання санітарних правил і дистанції.
Чат-бот – це віртуальна програма-співрозмовник, яка забезпечує індивідуальний підхід до розвитку кожної дитини. На початку користування чат-ботом батьки заповнюють невелику анкету про дитину, за результатами якої щодня отримують поради, вправи та ігри, які будуть корисні для розвитку їхніх дітей. Поради, які розсилає Numo_bot, формує команда фахівців у сфері психології та педагогіки, яким довіряють освітяни й батьки дошкільнят. Зокрема, це дитячий сімейний психолог Світлана Ройз і експерти Всеукраїнського фонду «Крок за кроком». 
ЮНІСЕФ також підготували короткі анімаційні ролики із простим поясненням, як вихователям спільно з батьками можна поступово розвивати навички дошкільнят. Переглянути їх можна на Youtube-каналі ЮНІСЕФ за посиланням. У роликах є інформація, зокрема, про навички вибору, самоідентифікації та взаємодії з дітьми.
Цікаві заняття та ігри чекають на малечу. Нумо розвивати навички дошкільнят разом!
 
КОРИСНІ МАТЕРІАЛИ: ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ В ПОМІЧ ВИХОВАТЕЛЮ
«Як зацікавити та утримати увагу дошкільника?» – питання, яке ставить собі кожен вихователь, особливо в часи швидкої зміни інформації та технологій.
У короткому матеріалі від експерток Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України розповідаємо про те, як створити дидактичний матеріал, який відповідає інтересам та запитам дітей саме із вашої групи за допомогою простих цифрових інструментів.
 
ECERS-3 В ПОВСЯКДЕННОМУ ЖИТТІ – ПОРАДИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
ECERS – методика, зосереджена на умовах для розвитку дитини, навколо інтересів якої побудоване оцінювання. Саме по собі оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може бути орієнтиром для забезпечення якісного дошкілля. Орієнтуючись на неї, педагогічні працівники та директори закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу.
Експертки Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України підготувалипоради про те, як використовувати ECERS-3 у щоденній роботі дитсадка. Питання стосовно ECERS-3 можна поставити у формі за посиланням. Ми відповімо на запитання за допомогою наступних розсилок або під час вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні».
 
МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА УПРАВЛІНЦІВ
  • Серія вебінарів «Якісна дошкільна освіта в Україні» продовжується. Наступні вебінари відбудуться 9 лютого з 15:00 до 17:00 та 23 лютого з 14:00 до 16:00. Їх можна буде переглянути на Facebook-сторінці Міністерства освіти і науки України. Попередня реєстрація не потрібна.
  • Вебінар «Особливості підготовки до школи дитини з ООП» від Академії Талановитих Керівників відбудеться 15 лютого. Під час події буде йтись, зокрема, про психолого-фізіологічні особливості розвитку дітей з ООП та психологічну готовність дитини до шкільного навчання. Докладніше про подію – тут.
  • 1 та 2 березня Благодійний фонд «Happy Paw» організовує у закладах дошкільної освіти ІІІ Всеукраїнське заняття доброти про гуманне та відповідальне ставлення до тварин. Отримати матеріали для проведення заняття можна за цим посиланням

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України





 



 
Ігрова діяльність: сучасний формат

Ігрова діяльність є найдоступнішою для дитини дошкільного віку, оскільки відповідає її психічним і фізичним можливостям. Вона сприяє розвитку інтересів і здібностей дітей, вихованню позитивних якостей, допомагає розширити, поглибити й уточнити уявлення про навколишній світ, про явища природи, ознайомитися з різними властивостями предметів. Гра викликає радісні переживання, бадьорий настрій, що є запорукою доброго здоров’я. У процесі гри діти активно і творчо засвоюють правила та норми поведінки людей, їхнє ставлення до праці, одне до одного. Колективні ігри зближують дітей, зміцнюють їхню дружбу. Гра сприяє сильним емоційним та естетичним переживанням, тому є одним із засобів естетичного розвитку. Заклади дошкільної освіти № 10,12,13,19,20,25,30 м. Біла Церква діляться своїми здобутками щодо організації ігрової діяльності в роботі з дітьми та для вдосконалення педагогічної майстерності вихователів.





































Comments